Prema istraživanjima nova generacija mladih u Srbiji smatra digitalne platforme boljim terenom za razvoj svojih preduzetničkih ambicija od standardnih tradicionalnih tokova širenja preduzetništva.
Generalno gledano, mladi nemaju poverenja da će na tradicionalnom tržištu rada razviti svoje veštine i biti dobro plaćeni. Mladi, visoko obrazovani, digitalno pismeni mladi predstavljaju novu generaciju preduzetnika u Srbiji i po ovim osobinama ispred su ostalih generacija po pitanju vođenja preduzetnistva putem digitalnih platformi.
Takođe, istraživanja pokazuju da i u digitalnoj sferi poslovanja postoji rodni jaz koji proizilazi iz nejednakosti koje dolaze iz stare, tradicionalne „oflajn sfere“.
Postavlja se pitanje gde je mesto mladima u digitalnom svetu i kako postati otporniji na sve nove vrste ranjivosti.
Glavni motivi mladih za rad na digitalnim platformama su mogućnost fleksibilnog rada i dobra zarada. Takođe, tu je i mogućnost svog ličnog usavršavanja.
Za razliku od tradicionalnog, digitalno preduzetništvo karakteriše jednak stepen preuzimanja rizika i proaktivnog pristupa nevezano za polnu, rodnu, versku ili etlno-nacionalnu pripadnost. Bilo koji od potencijalnih razlika u nekoj od navedenih pripadnosti u digitalnoj sferi proizlazi iz nejednakosti iz stare, „oflajn sfere“, gde su mladi zbog svojih različitih obrazovnih profila i slabijeg znanja o preduzetništvu, birali manje plaćene oblasti rada.
Novi akcioni plan za sprovodjenje Nacionalne strategije za mlade ukazuje na potrebu povećanja kompetencija mladih u IKT sektoru, obuke mladih u programiranju i razvoja sopstvenog „online biznisa“.
Ove mere potrebno je dopuniti razvijanjem senzitivnijih obuka za mlade za pisanje biznis planova, vođenje knjigovodstva, razvoj i upravljanje biznisom i sticanja mekih veština neophodnih za vodjenje kako tradicionalnog tako i digitalnog preduzetništva.